Compania chineză Nio a dezvăluit noul model de vârf ET7, care ar putea fi noul vehicul electric cu cea mai lungă autonomie aflat în producție.
Nio este una dintre mai multe companii de pe piața din China care speră să imite modelele de la Tesla și alte mărci consacrate, iar ET7 este în mod clar cel mai ambițios vehicul al companiei de până acum, promițând o baterie ce poate fi schimbată, caracteristici autonome la nivel înalt și peste 600 de cai putere.
Totuși, nu ar fi un model care încearcă să imite Modelul S al Tesla fără statistici de performanță decente, pe care Nio ET7 le obține cu ajutorul unui motor cu magnet permanent de 180 kW în față și un motor cu inducție de 300 kW în spate.
Însă, statisticile sale câștigătoare sunt, de fapt, cifrele sale de gamă. Nio citează doar testul NEDC, care este ceva mai iertător, așa că putem presupune că aceste cifre sunt puțin mai optimiste, însă destul de notabile.
Puteți alege între o baterie de 70 kWh bună pentru o autonomie de peste 500 de kilometri, o baterie de 100 kWh bună pentru peste 700 de kilometri sau noua baterie de 150 kWh capabilă să ajungă până la 1.000 de kilometri de autonomie. Bateria de 150 kWh este încă în curs de dezvoltare, dar este așteptată să fie comercializată în 2022. Proprietarii pot face o actualizare la bateria de 150 kWh mai târziu, dacă își doresc acest lucru.
De asemenea, Nio oferă un program prin care va schimba o baterie descărcată pentru una complet nouă la anumite stații de încărcare sau, atunci când este mai departe, printr-un serviciu de livrare.
Dacă vă abonați la acest program, prețul mașinii devine separat de prețul bateriei, ceea ce înseamnă că prețul de bază al mașinii în sine ajunge la aproximativ 58.000 de dolari, cu o taxă suplimentară de abonament de 150 de dolari pe lună pentru schimburi interminabile de baterie de 70 kWh. Nio intenționează să aibă în funcțiune 500 de stații Power Swap operaționale în toată China până la sfârșitul anului 2021, potrivit The Drive.
Va trebui să așteptăm și să vedem cât de bine funcționează sistemul companiei, însă tehnologia din spatele acestuia pare destul de impresionantă. Sistemul Nio Aquila Super Sensing implică 33 de senzori, inclusiv 12 senzori cu ultrasunete, 11 camere de 8 megapixeli, cinci radare cu unde milimetrice, două unități de poziționare de înaltă precizie și ceea ce Nio descrie drept un sistem LIDAR de înaltă rezoluție. Sistemul generează 8 GB de date pe secundă. De asemenea, Nio oferă tehnologie V2X care poate comunica cu dispozitivele conectate, alte vehicule și infrastructură din afara mașinii.
Cum se conduce singură o mașină Tesla între San Fracisco și Los Angeles
Tesla a atins o valoare la bursă de peste 500 de miliarde de dolari
Tesla încă nu a atins autonomia completă a automobilelor sale